AJÁNLÓ
 
13:00
2011. 05. 28.
Mundruczó Kornél - Wéber Kata: Demencia (a Proton, a Trafó és a Café Budapest Kortárs Művészeti...
A bejegyzés folyatódik
 
13:00
2011. 05. 28.
Mundruczó Kornél - TR Warszawa: Denevér (a TR Warszawa színház előadása a Trafóban) ...
A bejegyzés folyatódik
 
13:00
2011. 05. 28.
2013. június 6. és 15. között rendezték meg a XIII. Pécsi Országos Színházi Találkozót....
A bejegyzés folyatódik
 
13:00
2011. 05. 28.
A Párt (a Krétakör előadása a Trafóban) Schilling Árpád legújabb hazai színházi...
A bejegyzés folyatódik
 
13:00
2011. 05. 28.
Kárpáti Péter: Hungari (A HOPPart Társulat előadása a Trafóban) Talán pont azért...
A bejegyzés folyatódik
Help Sales ÁSZF

Kamionosok és kurvák

0 Komment
0 Reblog

Mundruczó Kornél – Bíró Yvette: Nehéz istennek lenni (Trafó)

Tavaly szeptemberben, Rotterdamban már láttam az új Mundruczó-elődást, és írtam is róla, így aztán képtelen vagyok elfogulatlanul nyilatkozni: ha az ember utazik 23 órát egy előadásért, aztán interjúzik miatta hat emberrel, majd ír egy két és fél oldalas cikket róla, akkor elég nehéz megmaradni külső szemlélőnek. Másodszorra nézve talán tisztul valamit a kép: még feltűnőbb, hogy milyen profizmussal, az utolsó félmondatig tudatosan, a hatásmechanizmus és a lélektani finomságok tökéletes ismeretével van megírva és megrendezve az előadás, és feltűnőbb az is, hogy néha mégis túl van nyújtva egy-egy jelenet (például az utolsó előtti), vagy hogy becsúszik egy-egy közhely (például a felesleges, és fél perc alatt beálló színpadi részegség). És még feltűnőbb, hogy a madám szerepében mennyire fantasztikus Láng Annamária, hogy milyen remek a három kurvát játszó Kiss Diána Magdolna, Wéber Kata és Tóth Orsi, vagy hogy milyen jó az előadás zenéje.

Kiss Diána Magdolna, Wéber Kata, Tóth Orsi és Derzsi János – Fotó: Kunstenfestivaldesarts / Koen Cobbaert

A kamionon a világot járó kurvák és a velük egy politikus megbuktatása érdekében filmet forgató „forradalmárok” története irgalmatlanul durván, naturalistán és megrázóan ábrázolja választott problémáit – a human trafficking tökéletesen kiszolgáltatott és elkeseredett áldozatait, az ő élet- és munkakörülményeiket, a Berlusconi-féle politikusokat, akik több luxuskurvát láttak életükben, mint EU-s pályázatot –, közben pedig különféle módokon igyekszik felhívni a figyelmet a borzalmak színház-mivoltára (például az egy-egy kedves dal eléneklése erejéig feltámadó halottakkal). Az egészben mégis az talán a legjobb, ahogyan Mundruczóék Arkagyij és Borisz Sztrugackij azonos című sci-fijére reflektálnak: abban a fejlettebb bolygóról érkező megfigyelő egy olyan bolygón nem bírja elviselni az emberek iszonyatos primitívségét, amelyik konkrétan a sötét középkornál tart saját történelmében – Mundruczónál ez a kor az „itt és most”, a kétezres évek Európája. A világ legpesszimistább regényének ítélete is iszonyúan sötét volt az emberiségről – Mundruczóé, mivel még explicitebb, talán még sötétebb.

Nagy Zsolt, Kiss Diána Magdolna, Tóth Orsi – Fotó: Kunstenfestivaldesarts / Koen Cobbaert

Kövesd az Egyfelvonást a Facebookon!

Erről beszéltek:

img src="/images/hex-loader2.gif" width="300" alt="" />

Olvasóim

Bódi Tamás puskar Kovács Bálint bujdosobori Butterfly Pallag Zoltán cultrobot28 egyfelvonas lucka Csobod Luca ivanyiorsolya bg

Feedek

Hirdetés