AJÁNLÓ
 
11:48
2013. 10. 18.
A borbély (a Katona József Színház, a Mozgó Ház Alapítvány, az Orlai Produkciós Iroda és...
A bejegyzés folyatódik
 
11:48
2013. 10. 18.
Robert James Waller - Zöldi Gergely: A szív hídjai (az Orlai Produkciós Iroda előadása) ...
A bejegyzés folyatódik
 
11:48
2013. 10. 18.
Száraz Dénes - Vele, de nélküle (az AlkalMáté Trupp előadása) Tulajdonképpen nincs...
A bejegyzés folyatódik
 
11:48
2013. 10. 18.
Zágon István - Mohácsi István - Mohácsi János: Hippolyt avagy a nagypolgári villa mellé...
A bejegyzés folyatódik
 
11:48
2013. 10. 18.
Minden ötödik órában (az Orlai Produkciós Iroda, a FÜGE és az Átrium Film-Színház közös...
A bejegyzés folyatódik
Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ez az utolsó esélyük az életben

0 Komment
0 Reblog

Richard Baer: Hitted volna? (Orlai Produkciós Iroda)

Az Orlai Produkciós Iroda különösen nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az idősebb közönség, meg azok, akik idősebb korukban is emlékezni fognak korábbi színházi élményeikre, soha ne adják fel. Ne adják fel se önmagukat, se az életet, az élet élvezetét, és soha ne érezzék úgy, hogy nekik már leáldozott. Sok korábbi Orlai-előadás után ugyanezt a szép és fontos vállalást szolgálja a Hitted volna? is: Richard Baer darabjában az özvegy Herman ostromolja házasságvágyával és az élet újrakezdésének reményével a szintén özvegy Christine-t, egykori legjobb barátjának egykori feleségét.

Kern András, Hernádi Judit – Fotók: Takács Attila

Verebes István rendező roppantul ügyel rá, hogy Kern András és Hernádi Judit is elfelejtse erre az estére minden manírját. Ez Kernnek remekül sikerül is, s Hernádi is csak egészen ritkán nyúl túlontúl ismert és egyszerű eszközeihez. A két színész így visszafogottan, (ön)ironikus humorral mutatja meg a férfi és a nő évődését, csakúgy, mint a nemcsak játékból való piszkálódásokat. A Hitted volna? épp attól válik igazzá, hogy Verebes tudja: ez a két idős ember már megengedheti magának az őszinteséget, és azt, hogy ne finomkodjanak. Mindketten pontosan tudják, hogy ez az utolsó esélyük az életben, és ezt a szerző ügyesen bizonyossá is teszi: a két főszereplőt halálok és temetések veszik már körül, ráadásul Christine New Yorkból Floridába készül épp utazni utolsó éveire. Ezért olyan őszinte minden kettejük között: őszinte a nyomulás Herman részéről, őszinte az esetenként szinte durva visszautasítás Christine-től, és épp ilyen őszinte Hernádi és Kern játéka is. Így pedig – hiába kiszámítható és egyszerű a cselekmény – végig élvezetes marad az előadás, mert végig érezni, hogy minden mondat valódi, mindegyiknek tétje van annak számára, aki kimondja.

Ficzere Béla, Kern András, Hernádi Judit

Baernek pedig remek a humora, amelyet kellően gyakran használ ahhoz, hogy még a keserédesebb részek is távol maradjanak a melodrámától. A legjobb, amikor Herman visszaemlékszik négyük – közülük három zsidó – vatikáni látogatására, amikor azt várták, hogy „mikor jön ki a plébános úr a gangra”, és amikor szerintük a pápa nem háromszor osztott áldást, hanem a tömegbe mutatva jelezte, hogy „az a három zsidó azonnal menjen haza”. Igaz, pont a zsidó sztereotípiákat a szerző valamivel többször használja humorforrásként, mint az igazán kellemes lenne, és a két könnyen kiismerhető mellékszereplő, Christine költöztetői is talán többet szerepelnek, mint amennyit poénjaik indokolnának.

Kern András, Hernádi Judit

Elegánsan megrendezett, finom eszközökkel eljátszott, egyszerre felemelő és megnevettető, kellemes másfél óra a Hitted volna? előadása a Belvárosi Színházban. Ha minden limonádéban meglenne ugyanennyi őszinteség, ugyanennyi súly és ugyanennyi humor, sokkal kevesebbszer kéne csalódottan vagy dühösen hazamenni a színházból.

Kövesd az Egyfelvonást a Facebookon!

Erről beszéltek:

img src="/images/hex-loader2.gif" width="300" alt="" />

Olvasóim

Bódi Tamás puskar Kovács Bálint bujdosobori Butterfly Pallag Zoltán cultrobot28 egyfelvonas lucka Csobod Luca ivanyiorsolya bg

Feedek

Hirdetés