AJÁNLÓ
 
00:10
2011. 11. 07.
Patrick Marber: Közelebb! (Vörösmarty Színház, Székesfehérvár) A Jelenetek egy...
A bejegyzés folyatódik
 
00:10
2011. 11. 07.
Vasárnap este harmincnegyedik alkalommal osztották ki a Színikritikusok Díját. A legjobb előadás...
A bejegyzés folyatódik
 
00:10
2011. 11. 07.
Shakespeare: Vízkereszt, vagy bánom is én (Kőszegi Várszínház) A nyári színházaknak...
A bejegyzés folyatódik
 
00:10
2011. 11. 07.
Beaumarchais - Kokan Mladenović - Gyarmati Kata: Opera Ultima (Újvidéki Színház) A hatalom...
A bejegyzés folyatódik
 
00:10
2011. 11. 07.
Opera Ultima (Fotó: Mikus Csaba) 2014. június 5. és 14. között rendezték meg...
A bejegyzés folyatódik
Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Láthatatlan emberek

0 Komment
0 Reblog

Patrick Marber: Közelebb! (Merlin Színház)

„– Nem eszem halat.
– Miért?
– A halak belepisilnek a tengerbe.
– A gyerekek is.
– Gyerekeket sem eszem.”

Gárdonyi Láthatatlan emberének emlékezetes része (fő mondata? tanulsága?), amikor a főszereplő, Zéta rájön, hogy hiába él valaki közelében akár évek óta, sosem lehet biztos benne, hogy valóban ismeri az illetőt, mert igazán talán senkit nem lehet megismerni, legfeljebb saját magunkat. Számomra erről szól Patrick Marber szókimondó, szexualitással túlfűtött, remek humorú darabja is (amelyet a Natalie Portman és Julia Roberts főszereplésével készült film tett világhírűvé): két férfi és két nő gabalyodik össze újra meg újra, folyamatosan játszmákat folytatva a másikért és a másik ellen – hogy végül kiderüljön: egyikük sem tudta soha igazán, hogy mire vágyik a partnere.

Molnár Csaba és Gera Marina – Fotó: Merlin Színház / Schiller Kata

Sopsits Árpád jelzésszerű díszletekkel rendezte meg a darabot a Merlinben – a szűk hely adta lehetőségeket hol jól kihasználva (azokat a színészeket is a színpadon hagyva, amelyek bár fontosak az adott jelenetben, elvileg épp nem szerepelnének), hol kihagyva egy-egy ziccert, hol pedig túlerőltetve a jó ötleteket. De ami az előadás legkomolyabb hiányossága, az hatalmas díszletparádéban is épp ilyen zavaró lett volna: hiányzik a feszültség, a szenvedély a párbeszédekből, nincs meg az a tűz a színészekben, ami megperzselné a nézőket is – s így (főként az első felvonásban) kissé lassúnak, vontatottnak hat az egész. A színészi teljesítmény sem egységes: Gera Marina kifejezetten jó, és már a legelső perctől fogva olyan erotikus kisugárzása van, amelyre előadást lehet építeni. Mind Érsek-Obádovics Mercédesznek, mind Kádas Józsefnek sok jó pillanata van (előbbi a második felvonásban többször kifejezetten magával ragadó), viszont Molnár Csaba hangsúlyai végig természetellenesek, karakterének érzelmei nem hihetőek.

Molnár Csaba és Gera Marina – Fotó: Merlin Színház / Schiller Kata

Aki korábban még nem fedezte fel magának Gera Marinát, vagy aki nem ismeri a színdarabot, annak mindenképpen érdemes megnézni Sopsits rendezését. A többieknek nem muszáj.

Kövesd az Egyfelvonást a Facebookon!

Erről beszéltek:

img src="/images/hex-loader2.gif" width="300" alt="" />

Olvasóim

Bódi Tamás puskar Kovács Bálint bujdosobori Butterfly Pallag Zoltán cultrobot28 egyfelvonas lucka Csobod Luca ivanyiorsolya bg

Feedek

Hirdetés