VII. Kaposvári ASSITEJ Gyermek- és Ifjúsági Színházi Biennálé, 4. nap
A Gyermek- és Ifjúsági Színházi Biennálé közel sem lehetne ennyire izgalmas, ha nem képviseltetné magát az egyik legprogresszívebb műfaj a kortárs színházban, a színházi nevelés (theatre in education, TIE). A többnyire gyerek vagy kamasz nézők közreműködésére nem csak, hogy feltétlenül számító, de az által közvetlenül formálódó előadásokban nem kerülhető meg a felvetett problémákon való elgondolkodás, hiszen a nézői, pontosabban résztvevői vélemény kialakítása nélkül működésképtelenné válna az egész.
HUPS! Crew, Budapest: Jam
Apró hősök (A Káva színházi nevelési előadása)
Jó-e annak, aki biztosan felismeri a jogtalanul hatalmaskodót, az önmagát felkenő zsarnokot, vagy jobban jár, aki békésen éli a maga kis életét, és eszébe sem jut lázadni a rossz vezető ellen? Jó-e annak a tudásnak a birtokában lenni, hogy minden önkényúr megdönthető, vagy egyszerűbb néhány kompromisszum árán tűrni és boldogulni? Egészen biztos, hogy a beletörődés mindig kényelmesebb, és az is, hogy nem kizárólag a hőssé válás lehet jó életstratégia. De az is bizonyos, hogy a világ sokkal rosszabb hely lenne, ha nem választanák mégis mindig néhányan a macerásabb, de talán felszabadítóbb, nemesebb utat: az ellenszegülést.
Bori Viktor, Gyombolai Gábor, Milák Melinda - Fotó: Horsch Cecília