Galambos Attila - Orosz Dénes - Szente Vajk - Szirtes Tamás - Bolba Tamás: Poligamy (Madách Színház)
Hogy a csaknem ezer fős nézőterű Madách Színház a szinte garantált sikert hozó, világhírű megamusicalek mellett nagyszínpadon reszkírozza meg egy új, hazai szerzők ötletén, szövegkönyvén és zenéjén alapuló darab bemutatását, önmagában is minden elismerést megérdemlő vállalás. (Nem egy olyan prózai művészszínház van, amely régóta nem mer nagyszínpadon kortárs magyar drámát bemutatni.) Magának az eseménynek a megünneplésén kívül talán az sem túlzó elvárás, hogy az adott színház valamilyen értéket közvetítsen népes közönsége felé. Tényleg bármilyet: nem kell megtalálni a bölcsek kövét, sem a filozófia nagy gondolkodóit megidézni, pláne, ha Orosz Dénes Poligamy című, néhány éves, magyar romantikus komédiája az alap. (Annak kritikája erre olvasható.)
Lapis Erika, Sári Éva, Bartha Alexandra, Magy Sándor,Kiss Ramóna,Molnár Gyöngyi, Trecskó Zsófia - Fotók: Madách Színház
Graham Linehan: Betörő az albérlőm (Madách Színház)
Legyen szó akár a legkönnyedebb, kacagtató bohózatról, azért az megkerülhetetlen, hogy egy színdarabnak legalább az alapszituációja megálljon a lábán. A kétféle filmváltozatban is ismert angol komédia, a Betörő az albérlőm öncélúságára jellemző, hogy már a kiindulásában sincs halovány nyoma sem az értelemnek: mégis miért venne ki egy rablóbanda egy szobát egy öregasszony lakásában - ahelyett, hogy egy üres lakást bérelne -, hogy aztán folyamatos problémát jelentsen nekik önmaguk álcázása a néni és teljes baráti köre előtt? Mit tud ezzel kezdeni Halász Judit és Mucsi Zoltán a Madách színpadán?
Fotók: Kallos Bea/MTI