OLVASTAD MÁR?
 
Minek kell gyerekszínházat csinálni?
VII. Kaposvári ASSITEJ Gyermek- és Ifjúsági Színházi Biennálé, 5. nap Minek csinál az ember fia gyerekszínházat? Mi az oka rá? Miért pont gyerekeknek? Mit akar ezzel az egésszel? Mert "felnőttszínházat" csinálni, az más: lehet, hogy kellett egy nagy...
 
Erőszakkal minden megoldható
Szálinger Balázs: Fehérlófia (Budapest Bábszínház) Szép szimbólumokba fordítva ábrázolja születéstől házasságig az emberélet nagy útjelző köveit a Fehérlófia, amely egyúttal nagyszerűen megtanít arra is, hogy erőszakkal minden megoldható; hogy...
 
Meghalsz úgyis
Janne Teller: Semmi (Budapest Bábszínház) Janne Teller egzisztencialista mesterműve alighanem az elmúlt évek legfontosabb kamaszokról szóló (kis)regénye (itt írtunk róla). A Semmi attól a kilométerkőtől indul, amelyhez minden tizenéves eljut egyszer: ez az...

Cicám nélkül soha

0 Komment
0 Reblog

Sven Nordqvist – Fekete Ádám: Pettson és Findusz (Budapest Bábszínház)

Pettson, a magának való, polihisztor feltaláló és kismacskája, Findusz története alighanem egyike a világ legaranyosabb meséinek – legalábbis a Budapest Bábszínház előadása alapján mindenképpen úgy tűnik. Különös és bájos szülő-gyerek történet ez, még ha a szülő nem is szülő igazából, hanem egy mogorva ezermester, a gyerek pedig valójában egy cica, aki kéretlenül jelenik meg leendő gazdájánál. De a kettejük közti viszonyban csak az nem ismer rá a családtagok tipikus kapcsolatára, aki nem akar: az örökmozgó (beszélő) macska folyamatosan kérdez és folyamatos törődést igényel, Pettson pedig megpróbál szabályokat felállítani, de ezek betartatása helyett végül általában inkább a másik kedvére tesz – palacsintatorta-sütéssel, nadrágvarrással vagy egy karácsonyi ajándékkal.

Ellinger Edina, Mórocz Adrienn, Bercsényi Péter, Ács Norbert, Krista Anita – Fotók: Éder Vera

Sven Nordqvist ötletét továbbvíve a magyar előadást író Fekete Ádám még egy picit variál ezen a leosztáson a muklák megjelenítésével: ezek a kis, emberek számára láthatatlan manók oldanak meg valójában minden bonyolultabb feladatot, csak, hogy a lakásban béke legyen és nyugalom. Ennél pedig kitalálni is nehéz jobb világot arra, hogy egyszerre legyen mesés és nagyon is életszerű egy felnőtt és egy gyerek együttélésének játékos krónikája.

Ács Norbert, Ellinger Edina

Az egyetemen végzős bábrendező, Bereczki Csilla előadása maga a báj: a jelmezek és díszletek színei melegek, a különös, gömbölyded bútorok barátságosak, a bábok végtelenül aranyosak, és a színészek – különösen a macskát egészen kiválóan megelevenítő, miákoló és doromboló Ellinger Edina – is csupa szeretetreméltó figurát játszanak. Bereczki biztos kezű és könnyed rendezése miatt pedig még inkább beszippant Pettson, Findusz, a muklák, a kerti borz, az intrikus baromfiak és a svéd falu népének világa: folyamatosan, találékonyan és a gyerekek szemében alighanem bűvészi ügyességgel váltják egymást bábok és élő szereplők, akik együtt bejátsszák az egész, folyamatosan új és új oldalról megmutatkozó díszletet.

Ács Norbert, Ellinger Edina

Egyedül csak a nagy egészbe nem annyira illeszkedő, szirupos dalok törik meg kicsit a lendületet és a jó hangulatot – ami azért így is bőven kitart az előadás egy órájára. Sőt, még kicsit tovább is.

Kövesd az Egyfelvonást a Facebookon!

Erről beszéltek:

Olvasóim

Bódi Tamás puskar Kovács Bálint bujdosobori Butterfly Pallag Zoltán cultrobot28 egyfelvonas lucka Csobod Luca ivanyiorsolya bg

Feedek

Hirdetés